נשמח להשיב לכל פניה.
נא למלא את כלשדות החובה.
captcha
תמונה אחרת

פנו
אלינו
 

ילדים הנכנסים ל"נעם עול מצוות" מוצאים את עצמם פעמים רבות מצד אחד שייכים לעולמם של המבוגרים, אך מצד שני, התכנים הממלאים את עולמם הרוחני נשארים עדיין כשל ילדים צעירים.

לכן, ישנה חשיבות מרובה להתחיל כבר בגיל כזה בהעברת מסרים, שמצד אחד יועברו בצורה חווייתית ומגרה עם הפעלות מתאימות, אך מצד שני יהיו בעלי תוכן רציני ועמוק.

מוצעת לכם בזאת שני תוכניות היכולות להתאים לגיל חשוב ומיוחד זה כמובן שניתן לשלב בין שתיהן.

תוכנית א' – כניסה לנעם עול מצוות

הילד הזה הוא אני!

ביחידה זו נברר לאיזה עם אנחנו שייכים, נכיר אותו, נלמד על תכונותיו וננסה להבין מה זה אומר לגבי עצמינו ובניין אישיותנו.

 

חופש ותורה מתנגשים או משלימים?

נער הנכנס לעול מצוות שואל פעמים רבות את עצמו: "זהו, נגמרו החיים ה"טובים"?        האם מעכשיו אני הופך להיות משועבד הנושא עול כבד ומעיק על שכמי?

ביחידה זו נברר איך דווקא אדם הנושא עול מצוות הוא האדם החופשי באמת

 

להתבגר ולהתגבר!

נער המגיע לגיל 13 הופך באחת מילד, שלרוב אינו נדרש להתמודדות ולמשמעת עצמית, לבוגר הנדרש למשמעת עצמית, להתמודדות ולניצחון על כוחות שליליים וחולשות. ביחידה זו נעסוק בדברים הנדרשים מאיתנו בהיותנו בוגרים.

 

היכרות עם התפילין...

דבר המאפיין במיוחד את הכניסה לנעם עול מצוות זו מצות התפילין המצטרפת לחובות הנער.

ביחידה זו נברר את מקורה ואת משמעותה של מצווה חשובה זו.

 

דיאטת טלביזיה!

היחידה תעסוק ביחס שלנו לטלביזיה מהם החסרונות ומהם היתרונות? כיצד הטלביזיה משפיע עלינו? האם אנו צריכים להגביל את עצמינו בצפיה וא"כ מדוע וכיצד? מדוע כל כך כייף לנו לצפות בטלביזיה ועוד ועוד שאלות שחשוב להתייחס אליהם עמ"נ שיבנה אצל התלמידים יחס יותר נכון לטלביזיה.

 

א"י שלי!

היחידהתעסוק בשאלות הבאות: מה הקשר שלנו לא"י? האם זה כמו כל קשר בין עם לארצו או שיש כאן משהו שונה? ננסה לבחון זאת לאור ההיסטוריה של עמ"י וא"י וכן לברר שרק אם נבנה בעצמינו את ההבנה שא"י זה יותר מסתם אדמה נוכל להתמודד עם כל השאלות המתעוררות בקשר לא"י.

 

שיויתי ה' לנגדי תמיד!?!

 היחידה תעסוק בשאלה מדוע על אף שאנו מגדירים את עצמינו כמאמינים אנו לא תמיד מרגישים שהקב"ה אכן ממש רואה אותנו ובוחן את כל מעשינו, לא תמיד אנו מתפללים בכוונה, כאנשים שעומדים בפני הקב"ה. ננסה ללמוד כיצד ניתן לבנות בעצמינו דבר זה וכיצד זה יכול להשפיע על היום יום שלנו.

 

תרבות הפנאי 
היחידה עוסקת בשאלות הבאות: מה אנו עושים בזמנינו הפנוי? האם ליהודי יש זמן "פנוי?" האם זמן פנוי פירושו שאני יכול לעשות מה "שבא" לי? האם ההבדל בין סדר היום שלי לסדר היום של גוי הוא בכך שיש לי עוד כמה שעות של תפילה ולימוד תורה או, שההבדל בא לידי ביטוי בכל רגע מחיי היומיום שלי. ביחידה נעסוק בהיבטים המעשים של תרבות הפנאי כגון: טלביזיה, בילויים, סרטים וכו'.

 

זה ה"סטייל" שלנו

היחידה עוסקת בהבדל העקרוני והמהותי שבין התרבות המערבית לתרבות היהודית ותפרט כיצד זה בא לידי ביטוי בהתנהגות בלבוש בתרבות הפנאי וכו'. ביחידה נעסוק בדוגמאות מעולמם של התלמידים.

                                            

תכנית ב' – מידות

גיל זה של חטה"ב מתאפיין בהתחלת בנין האישיות של הנער וחיפוש מקומו בחברה. מה שגורם פעמים רבות לחיכוכים ומריבות בין בני הנוער בגיל זה.

בתוכנית זו נלמד על נושא המידות. על היחס הנכון בין אדם לחבירו, על הגבורה ועל הענווה וזאת לאחר שנברר האם מיסודינו אנחנו אנשים טובים או רעים.

 

הילד הזה הוא אני!

ביחידה זו נלמד שהאדם מישראל טבעו להיות טוב ובעל תכונות ומידות מעולות ורק כתוצאה מחוסר נאמנות לפנימיות של עצמנו, לא תמיד דבר זה מתגלה ובא לידי ביטוי.

 

איזו הגיבור?

ביחידה זו נברר שגבורה זה לא רק מעשה חד פעמי גדול אלא לפעמים דווקא אדם, שמתגבר על יצריו, תאוותיו ועל רצונותיו הפרטיים במעשים ה"קטנים"  והיומיומיים הוא, הוא הגיבור האמיתי.

 

מבט למראה או מבט לסביבה?

היחידה תעסוק בחשיבותה של מידת הענווה לעומת החסרון שבמידת הגאווה. כמו כן היחידה תעסוק בתופעות הנובעות מגאווה כמו הלבנת פנים, כעס ועוד.

 

אחד בשביל כולם,  כולם בשביל אחד

 היחידה עוסקת בחשיבותו של כל אחד ואחד בקבוצה ובתרומתו היחודית כמו"כ בשאלה כיצד ניתן להסתדר ביחד על אף השוני בינינו?

 

צניעות זה עניין של מודה?

 גיל חטה"ב הוא גיל שבו התלמידים מתחילים "להיפתח אל העולם" ולהתנסות בכל מיני דברים חדשים. מטרת היחידה זה לברר את חשיבותה של מידת הצניעות בדיבור, בלבוש, בהתנהגות, ביחס לבני המין השני ועוד.

 

"מי שמביט בי מאחור לא יודע מי אני"
היחידה תעסוק בחשיבותה של  ההסתכלות בעין טובה על החברה הסובבת אותי. נלמד שאף אחד לא מושלם וחשוב להתמקד בחיוב שבכל אדם. ועל אף שזו משימה לא פשוטה-  "אחרי המעשים נמשכים הלבבות", ומתוך זה כיצד בונים חברות אמיתית.