נשמח להשיב לכל פניה.
נא למלא את כלשדות החובה.
captcha
תמונה אחרת

פנו
אלינו
 

סדנאות עם מדריכים:

סדנאות חינוכיות המועברות על ידי מדריכים מנוסים בקבוצות של עד 30 למדריך. הסדנאות מלוות בדיונים, דפי מקורות, סרטונים, הפעלות חווייתיות וסיפורים

 

בין הנושאים:

הילד הזה הוא אני!

 בסדנא נלמד על הזהות היהודית שלנו  דרך היכרות עם ההיסטוריה הייחודית של עם ישראל ועם אבות האומה - ביחידה זו נלמד שהאדם מישראל טבעו להיות טוב ובעל תכונות ומידות מעולות ורק כתוצאה מחוסר נאמנות לפנימיות של עצמנו, לא תמיד דבר זה מתגלה ובא לידי ביטוי.

 

חופש ותורה מתנגשים או משלימים?

נער הנכנס לעול מצוות שואל פעמים רבות את עצמו: "זהו, נגמרו החיים ה"טובים"?  האם מעכשיו אני הופך להיות משועבד הנושא עול כבד ומעיק על שכמי? ביחידה זו נברר איך דווקא אדם הנושא עול מצוות הוא האדם החופשי באמת.

 

להתבגר ולהתגבר!

נער המגיע לגיל 13 הופך באחת מילד, שלרוב אינו נדרש להתמודדות ולמשמעת עצמית, לבוגר הנדרש למשמעת עצמית, להתמודדות ולניצחון על כוחות שליליים וחולשות. ביחידה זו נעסוק בדברים הנדרשים מאיתנו בהיותנו בוגרים.

 

היכרות עם התפילין...

דבר המאפיין במיוחד את הכניסה לנעם עול מצוות זו מצות התפילין המצטרפת לחובות הנער.

ביחידה זו נברר את מקורה ואת משמעותה של מצווה חשובה זו.

 

פייסבוק, ריאליטי ומה שנביהם...

היחידה תעסוק ביחס שלנו לטלביזיה מהם החסרונות ומהם היתרונות? כיצד הטלביזיה משפיע עלינו? האם אנו צריכים להגביל את עצמינו בצפיה וא"כ מדוע וכיצד? מדוע כל כך כייף לנו לצפות בטלביזיה ועוד ועוד שאלות שחשוב להתייחס אליהם עמ"נ שיבנה אצל התלמידים יחס יותר נכון לטלביזיה.

 

שיויתי ה' לנגדי תמיד!?!

 היחידה תעסוק בשאלה מדוע על אף שאנו מגדירים את עצמינו כמאמינים אנו לא תמיד מרגישים שהקב"ה אכן ממש רואה אותנו ובוחן את כל מעשינו, לא תמיד אנו מתפללים בכוונה, כאנשים שעומדים בפני הקב"ה. ננסה ללמוד כיצד ניתן לבנות בעצמינו דבר זה וכיצד זה יכול להשפיע על היום יום שלנו.

 

תרבות הפנאי 
היחידה עוסקת בשאלות הבאות: מה אנו עושים בזמנינו הפנוי? האם ליהודי יש זמן "פנוי?" האם זמן פנוי פירושו שאני יכול לעשות מה "שבא" לי? האם ההבדל בין סדר היום שלי לסדר היום של גוי הוא בכך שיש לי עוד כמה שעות של תפילה ולימוד תורה או, שההבדל בא לידי ביטוי בכל רגע מחיי היומיום שלי. ביחידה נעסוק בהיבטים המעשים של תרבות הפנאי כגון: טלביזיה, בילויים, סרטים וכו'.

 

זה ה"סטייל" שלנו

  היחידה עוסקת בהבדל העקרוני והמהותי שבין התרבות המערבית לתרבות היהודית ותפרט כיצד זה בא לידי ביטוי בהתנהגות בלבוש בתרבות הפנאי וכו'. ביחידה נעסוק בדוגמאות מעולמם של התלמידים.

 

מבט למראה או מבט לסביבה?

היחידה תעסוק בחשיבותה של מידת הענווה לעומת החסרון שבמידת הגאווה. כמו כן היחידה תעסוק בתופעות הנובעות מגאווה כמו הלבנת פנים, כעס ועוד.

 

מי שמביט בי מאחור לא יודע מי אני – לא יודע מי אני....

היחידה תעסוק בחשיבותה של  ההסתכלות בעין טובה על החברה הסובבת אותי. נלמד שאף אחד לא מושלם וחשוב להתמקד בחיוב שבכל אדם. ועל אף שזו משימה לא פשוטה-  "אחרי המעשים נמשכים הלבבות", ומתוך זה כיצד בונים חברות אמיתית.